Досвід роботи

Оргкомітету районного етапу виставки

«Освіта Запорізького краю – 2016»

КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «УСПЕНІВСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ» ГУЛЯЙПІЛЬСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ надсилає на розгляд матеріали для участі у Виставці
у номінації
«Професійна діяльність учителя в інноваційному навчальному закладі»

Тема розробки «Актуалізація пізнавально-творчого потенціалу учнів на уроках історії та правознавства »
Автор розробки Алексєєва Е.М.
Короткі інформаційні дані про учасника (групу учасників): (прізвище, ім’я, по батькові, ДНЗ, ЗНЗ, науково-методична установа, позашкільний заклад)
КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «УСПЕНІВСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ» ГУЛЯЙПІЛЬСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ
Посада учитель історії
Кваліфікаційна категорія « спеціаліст першої категорії»
Стаж роботи автора (інформаційні дані про педагогічний колектив ЗНЗ): (назва НЗ, юридична адреса, телефон, факс, е-mаіl, сайт)
18 років, КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «УСПЕНІВСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ» ГУЛЯЙПІЛЬСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ
70211, Запорізька обл., Гуляйпільський район, с. Успенівка, вул. Перемоги, 20 тел. (06145)99425
сайт навчального закладу: uspenivkaschool.pp.ua
е-mаіl : uspschool.ukr.net.
Нагороди, досягнення учасника (педагогічного колективу) (в тому числі грамоти обласного, районного, міського рівнів за останні 5 років)
  1. Подяки відділу освіти, молоді та спорту Гуляйпільської районної державної адміністрації – 2012р., 2013 р.,
  2. Подяка департаменту освіти Запорізької державної адміністрації – 2014р,
  3. Почесна грамота Гуляйпільської районної ради – 2011р.,
  4. Диплом Запорізької обласної державної адміністрації лауреата обласного конкурсу для обдарованої молоді 2011р.,
  5. Грамота Запорізького обласного центру патріотичного виховання молоді – 2012 р.,
Грамота відділу освіти, молоді та спорту РДА – 2015 р.
Описовий матеріал та Додатки надаються.
Керівник закладу_________________І.Г.Буряк
М.П.

Анотація на узагальнений матеріал

перспективного педагогічного досвіду


Тема досвіду: «Актуалізація пізнавально-творчого потенціалу учнів на уроках історії та правознавства»
Об’єкт досвіду: учні 5-11 класів, педагогічний колектив
Адреса досвіду: КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «УСПЕНІВСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ» ГУЛЯЙПІЛЬСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ
Роки вивчення та рік оформлення досвіду: 2012-2015рр., 2015 рік

Актуалізація досвіду: сучасна школа стає перед вибором: до краю завантажити учня інформацією або ж озброїти дитину арсеналом засобів, які допоможуть їй успішно здійснювати саморозвиток, свідомо обрати життєву стратегію, досягти плідних результатів життєдіяльності при будь-яких зовнішніх обставинах, розв’язувати проблеми будь-якої складності на своєму життєвому шляху. Тобто, уроки історії та правознавства повинні стати засобом у формуванні зрілої особистості, накопичення первинного життєвого досвіду реальних конструктивних взаємовідносин з оточуючим світом.

Вид досвіду:
Досвід за характером новизни – рац.
Головна функція вчителя полягає в організації й стимулюванні навчального процесу, спрямованого на розвиток особистості учня.
 
Провідна педагогічна ідея досвіду:
впровадження у практику діяльності багатогранної системи заходів суб’єкт - суб’єктної взаємодії педагога з учнями, спрямованих на всебічну актуалізацію пізнавально-творчого потенціалу особистості, які пропонуються учням для усвідомленого задоволення індивідуальних освітніх потреб та в комплексі забезпечують ефективні умови формування життєвої компетентності особистості.

Сутність (технологія) досвіду:
реалізації пізнавально – творчого потенціалу учнів здійснюється через впровадження інноваційної технології педагогіки життєтворчості, через методику проективно-рефлексивного механізму самоорганізації особистості, через інтеграцію в навчальний процес стратегії формування віри в успіх та методів розвитку креативного мислення.

Результативність досвіду :
запропоновані організаційні форми навчального процесу дають простір для виявленню дитячого творчого потенціалу та актуалізації особистісних якостей школярів: учні за загальним планом вивчення змістовного модуля, складають індивідуальні проекти, визначаючи в них, якими інформаційними джерелами користуватися, які види роботи виконувати, в яких видах діяльності брати участь. Це дає можливість в більшій мірі формувати громадянські, полікультурні, мовні компетенції, сприяє виробленню навичок пошукової діяльності. Власні напрацювання презентуються та обговорюються під час робочих та узагальнюючих уроків.
Кожний учень порівнюється лише сам із собою (поступ) за багатьма особистісними показниками. 
 
Рекомендована література :
  1. Алексєєва Е. М. “Архітектоніка педагогічного успіху” “Відкритий урок: розробки, технології, досвід ” №12/2010 видавництво “Плеяда”
  2. Белкин А.С. Ситуация успеха. Как ее создать М., 1991. – 176с.
  3. Бухвалов В.А. Технологии работы учителя-мастера. – Рига, 1995. – 169с.
  4. Гин А.А. Приемы педагогической техники: Свобода выбора. Открытость. Деятельность. Обратная связь. Идеальность. – М., 1999. – 88с.
  5. Гуманізація процесу навчання в школі. – К., 2001. – 255с
  6. Дитинство в Україні: права, гарантії, захист (збірник документів). – Ч.1. –К., 1998.
  7. Дитинство в Україні: права, гарантії, захист (збірник документів). – Ч.2 – К., 1998.
  8. Добрович А.Б. Воспитателю о психологии и технологии общения. – М., 1987. – 207с.
  9. Єрмаков І. Педагогіка життєтворчості орієнтири для ХХІ століття. – У кн.: Кроки до компетентності та інтеграції в суспільство: науково-методичний збірник /Ред. кол. Н.Софій, І. Єрмаков. – К., 2000. – 336 С.
  10. Кроки до компетентності та інтеграції в суспільство./ За редакцією І.Єрмакова. – К., 2000. – 333с.
  11. Кухарев Н.В. На пути к профессиональномусовершенству. – М., 1990. – 159с.
  12. Матвієнко О.Є. Метод конкретних педагогічних ситуацій. – К., 2001. – 300с.
  13. Мистецтво життєтворчості особистості. У 2 ч. / Наукові редактори Л.В. Сохань, І.Г. Єрмаков. – К., 1996. – 1325с.
  14. Падалка О.С., Нісімчук А.М., Смолюк І.О., Шпак О.Г. Педагогічні технології. – К., 1995. – 253с.
  15. Педагогічний пошук. Редактор В.Ф. Бех. – К., 1989. – 496с.
  16. Психологія і педагогіки життєтворчості / За редакцією Л.В. Сохань, І.Г. Єрмакова. – К., 1996. – 792с.
  17. Реабілітаційна педагогіка на рубежі ХХІ століття. У2-х ч. /За редакцією І.Г. Єрмакова. – К., 1998. – 933с.
  18. Селевко Г.Н. Руководство по организации самовоспитания школьников. // Образовательные технологии. М., 2000.
  19. Селестен Френе. Избранные педагогические сочинения. – М., 1990. – 304с.
  20. Симон Соловейчик. Вечная радость. Очерки жизни и школы. – М., 1986. – 368с.
  21. Станкин М.И. Если мы хотим сотрудничать. – М., 1996. – 384с.
  22. Сухомлинский В.А. Сто советов учителю К., 1984. –254с.
  23. Тараненко І. Розвиток життєвої компетентності та соціальної інтеграції: досвід європейських країн. – У кн.: Кроки до компетентності та інтеграції в суспільство: науково-методичний збірник /Ред. кол. Н.Софій, І. Єрмаков. – К., 2000. – 336 С.
  24. Школа життєтворчості особистості. /За редакцією І.Г. Єрмакова. – К., 1995. – 479с.
  25. Школа сотрудничества /Под ред. Е.А. Хилтунена. -., 2000. – 262с.
  26. Якиманская И.С. Личностно ориентированное обучение в современной школе. – М., 1996.
  27. Ямбург Е.А. Школа для всех. – М., 1996. – 352с.
Додатки
  1. Технологія проективної співтворчості.
  2. Творчі форми організації пізнавальної діяльності.
  3. Варіативний методичний банк вчителя.
  4. Загальний план засвоєння змістового модуля.
  5. Авторські розробки уроків.
  6. Пошукові проекти учнів з інформаційно-комп’ютерної технології Intel.
  7. Науково-дослідні проекти учнів (МАН).
  8. Використання ІКТ у навчально-виховному процесі.
  9. Прийоми мотивації навчального процесу учнів.
  10. Авторська методична розробка: Інтерактивна гра з використанням flash-анімацій: «Нові закони для віртуальної імперії».
  11. Методична розробка авторської тренінгової програми «Школа життєвої компетентності».
  12. Сценарій загальношкільного заходу: Веб-квест «Небезпечний Інтернет: шляхи правового врегулювання».
  13. Інформація про досягнення моїх учнів та випускників.
  14. Відзнаки вчителя.
  15. План самоосвітньої роботи.
  16. Авторський блог «Творча майстерня вчителя Алексєєвої Елли» http://nova-shkola.blogspot.com/.
  17. Фото-колаж: «Навчання з зацікавленістю».

МАЙСТЕР-КЛАС


2 комментария :

  1. Чудовий майстер-клас! Ось бачите, навіть досвідчені та дорослі вчителі були заворожені тим, як цікаво, незвичайно та вміло ви проводите заняття, тому активно працювали і виконували всі завдання, зовсім як ваші учні на кожному уроці!

    ОтветитьУдалить